SEM - Search Engine Marketing
, czyli marketing w wyszukiwarkach - ogół działań promocyjnych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW), które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.
Marketing w wyszukiwarkach dobrze opisuje następujące równanie SEM = SEO + PPC, gdzie SEO oznacza "Search Engine Optimization" - w Polsce bardzo często używa się terminu "pozycjonowanie", a PPC "Pay Per Click" czyli płatne za kliknięcie w link.
SEO jest procesem długofalowym, czasami pierwsze efekty optymalizacji będą widoczne po kilku tygodniach, czy miesiącach. Dużą niedogodnością jest brak jasnych standardów ze strony Google, co powoduje duże niejasności w temacie dozwolonych i skutecznych praktyk. Poważnym problemem są serwisy wykonane całkowicie w technologii Flash, która nie jest przyjazna wyszukiwarkom, a pozycjonowanie takich serwisów wymaga wielu dodatkowych zabiegów. Ważnym aspektem jest również wybór CMS (Content Management System), czyli programu do zarządzania treścią strony i jej aktualizacji. Według amerykańskich badań jest to najbardziej efektywny kanał e-marketingowy.
PPC jest doskonałym narzędziem taktycznym, które świetnie nadaje się do błyskawicznych akcji promocyjnych, kampanii okolicznościowych, czy tematycznych. Dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii oraz modelowaniu haseł i fraz oraz wysokości "bidów" (maksymalna cena za kliknięcie) jest narzędziem bardzo elastycznym. Ważny aspekt to płatność za kliknięcie, czyli klient nie ponosi żadnego kosztu za wyświetlenie reklamy. A do tego internauci bardzo pozytywnie odbierają takie formy reklamowe ze względu na przyjazną, tekstową formę oraz wysoką wartość informacyjną.
Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter !
W tym temacie warto pamiętać, że jak przy wszystkich sprawach, zlecić to osobom, które się na tym znają. Wystarczy popytać znajomych czy poszukać w internecie sprawdzonych firm, np. pozycjonowanie Wrocław, które w naszym imieniu sprawią, że nasza firma znajdzie się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy wpis! Faktycznie warto zlecić
OdpowiedzUsuńpozycjonowanie profesjonalistom. Lepiej nie robić tego na własną rękę. :)
Najważniejsze to mieć solidną, przyjazną SEO platforme. Do sklepów polecam https://www.aptusshop.pl/
OdpowiedzUsuńZnajomość nowoczesnych technologii znacząco ułatwia prowadzenie biznesu.
OdpowiedzUsuńhttps://onepower.app/