Biznes plan
Biznes Plan jest formą szczegółowego przedstawienia sposobu postępowania określającego dlaczego i jak przedsiębiorstwo może osiągnąć szczegółowe cele lub inaczej :
jak powinno realizować założone zadania.
Po przygotowaniu biznes planu kierownictwo musi dostosować strategie zarządzania firmą do konkretnych działań.
Personel kierowniczy, zainteresowani inwestorzy i inni muszą wiedzieć w jaki sposób kierownictwo wykorzystywać będzie pieniądze i zasoby będące w jego dyspozycji dla osiągnięcia założonych celów.
Kierownictwo firmy odpowiedzialne jest w pierwszej kolejności za zapewnienie rozwoju biznesu w przyszłości.
Wymagania te powinny być zawarte w elementach składowych biznes planu, nie powinny one wynikać ze zwykłego przypadku.
Jeżeli rozpoczynamy działalność w biznesie to Biznes Plan powinien być pomocny w firmie w określeniu koncepcji, ocenie konkurencji, określeniu ryzyka oraz w oszacowaniu kosztów.
Skrócona wersja Biznes Planu nazywa się czasami ofertą prywatną dla akcjonariuszy i indywidualnych inwestorów. Przygotowana jest przeważnie jako synteza biznesu dla inwestorów inicjujących działania.
Inwestorzy, z którymi zawarliśmy porozumienie, mogą być zainteresowani otrzymaniem koncepcji całościowego (kompleksowego) ujęcia Biznes Planu. Zakres i wzajemne sekwencje Biznes Planu oraz ich różnorodność uzależniona
jest w zasadzie od złożoności biznesu.
Podstawowe części Biznes Planu
Każdy Biznes Plan zawiera szereg podstawowych części składowych.
Poza tym powinien on dawać odpowiedzi na pytania :
- GDZIE biznes będzie lokowany ?
- DLACZEGO biznes ma szansę na osiągnięcie sukcesu ?
- JAK scharakteryzować środki przedsiębiorstwa i jakie będzie ich wykorzystanie w planie ?
- KIEDY biznes zostanie osiągnięty ?
- KTO ponosić będzie personalną działalność za osiągnięcie celów i podstawowych zadań biznesu ?
- CO chcemy otrzymać, jakie przewidujemy koszty i źródła finansowania ?
Cel opracowania Biznes Planu
Podstawowym celem opracowania Biznes Planu jest dostarczenie jej odpowiedniego przewodnika ( dokumentu ), który krok po kroku doprowadzi ją poprzez wszystkie działania niezbędne do realizacji założonych celów.
Przewodnik ten ma pomóc firmie w:
1. analizie obecnie prowadzonego biznesu
2. opracowaniu koncepcji, z uwzględnieniem własnych możliwości i ograniczeń występujących na starcie w nowym biznesie
3. przygotowaniu planu rozwojowego ( przyszłości ) firmy
4. ocenie możliwości uzyskania kapitału ze źródeł zewnętrznych
5. opracowaniu szczegółowego planu badań i działań marketingowych, w tym promocyjnych
6. przygotowaniu planu operacyjnego działalności firmy
Zapraszamy do zapisania się na nasz newsletter,
Świetny wpis
OdpowiedzUsuńMuszę to zdecydowanie częściej zaglądać :)
Interesuje się tu ktoś z czytelników bloga spawaniem albo zajmuje sie tym zawodowo? Szukam aktualnie do domowego garazu i wstępnie interesuje mnie ten model spawarki https://migomat.com.pl/migomat-spawarki-mig-mag/migomat-sherman-mig-200m.html
OdpowiedzUsuńInteresuje się tu ktoś z czytelników bloga spawaniem albo zajmuje sie tym zawodowo? Szukam aktualnie do domowego garazu i wstępnie interesuje mnie ten model spawarki https://migomat.com.pl/migomat-spawarki-mig-mag/migomat-sherman-mig-200m.html
OdpowiedzUsuń